Saturday, May 5, 2012

လကၡဏာေရး သံုးပါးကို ဖံုးကြယ္ျခင္း

အနိစၥကို သႏ ၱတိ ဖံုးကြယ္တယ္၊ ဒုကၡကို ဣရိယာပထ ဖံုးကြယ္တယ္၊
အနတၱကို ဃန ဖံုးကြယ္တယ္ ဆိုတဲ့စကားကို
သေမၼာဟ ၀ိေနာဒနီ အ႒ကထာ အာယတန၀ိဘဂၤမွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္ ...
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဆိုတဲ့ သည္တရားသံုးပါးတို႕ဟာ
အမွန္ထင္ရွားေသာ တရားမ်ားျဖစ္ပါလ်က္
အဘယ္ကို ႏွလံုးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ မထင္သလဲ ...
အဘယ္တရားျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းျခင္းေၾကာင့္ မထင္သလဲ ...
ဤသို႕ ေမးျငားအံ့ .................
အနိစၥမထင္ေသာ အေၾကာင္းကို ေရွးဦးစြာ ငါ ဆိုအံ့ ...
အနိစၥဆိုတဲ့ မၿမဲေသာတရားဟာ ဧကန္ရွိေသာတရား ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း
ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ႏွလံုးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္
ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကို ထိုးထြင္းၿပီး မသိဘူး...
ျဖစ္ပ်က္ကို မသိတဲ့အတြက္
သႏ ၱတိဆိုတဲ့ ရုပ္အစဥ္၊ နာမ္အစဥ္ ဖံုးလႊမ္းေနတယ္ ...
ဒါေၾကာင့္ အနိစၥကို မထင္ျခင္း ျဖစ္သတဲ့ ...
ဒုကၡတရားဟာလည္း ထင္ရွားရွိပါလွ်က္နဲ႕
ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏတို႕ကို ႏွလံုးမသြင္းတဲ့အတြက္
ရုပ္နာမ္တို႕ရဲ႕ ျဖစ္ျခင္း၊ ရင့္ေရာ္ျခင္း၊ နာက်င္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းတို႕ကို မျမင္ဘူး။
မျမင္ျခင္းေၾကာင့္ ေလ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါးေသာ ဣရိယာပုတ္တို႕
ေျပာင္းလည္းေပးျခင္းျဖင့္ ခ်မ္းသာသလိုလို ထင္ေနတယ္ ...
ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡတရားကို ဣရိယာပုတ္က ဖံုးလႊမ္းေနတယ္သတဲ့ ...
ခႏၶာအတြင္းမွာ ခိုင္မာေသာ အတၱအႏွစ္ မရွိရိုးမွန္ေသာ္လည္း
အထူးထူးေသာဓာတ္ကို အသီးသီး ခြဲျခမ္းျခင္း မရွိတဲ့အတြက္
ဓာတ္အသီးသီး အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္ေနတာကို မျမင္ဘူး ...
အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္ေနတာကို မျမင္တဲ့အတြက္
သႏ ၱတိဃန ဖံုးလႊမ္းေနတယ္ ...
သႏ ၱတိဃန ဖံုးလႊမ္းေနလို႕ အနတၱကို မထင္ဘူးလို႕ ဖြင့္ျပထားတယ္ ...
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱထင္ေအာင္ ျပဳလုပ္နည္းကိုလည္း
သေမၼာဟ၀ိေနာဒနီမွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္
သေမၼ႒ကထာမွာ ဖြင့္ပံုက
ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းကို သိမ္းဆည္းၿပီး သႏ ၱတိကို ဖ်က္ဆီးလိုက္လွ်င္
အနိစၥလကၡဏာကို မေဖာက္မျပန္ အမွန္အတိုင္း ျမင္ႏိုင္သတဲ့ ...
မျပတ္ ျပင္းစြာႏွိပ္စက္ျခင္းကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး
ေလ်ာင္း၊ ထိုင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါးေသာ ဣရိယာပုတ္ကို
ခြာၾကည့္လိုက္လွ်င္
ဒုကၡလကၡဏာကို မေဖာက္မျပန္ အမွန္အတိုင္း ျမင္ႏိုင္သတဲ့ ...
အထူးထူးေသာဓာတ္တို႕ကို အသီးသီး ခြဲျခမ္းၿပီး
အစိုင္အခဲ ထင္ေနတဲ့ ဃနကို ခြဲၾကည့္လိုက္လွ်င္
အနတၱလကၡဏာကို မေဖာက္မျပန္ အမွန္အတိုင္း ျမင္ႏိုင္သတဲ့ ...

(ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕၊ တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
                                                          

 ရွာေဖြတင္ျပသူ-မာလာေထြး

No comments:

Post a Comment